2018/03/12

マルクス。マルクス主義の創始者。3月14日没。Karl Marx

マルクス。マルクス主義の創始者。3月14日没。Karl Marx

・1818年5月5日- 1883年3月14日(64歳没)

カール・マルクスは、マルクス主義の創始者、革命家です。

ユダヤ人弁護士の子としてドイツに生まれました。

1843年パリにうつり終生の友エンゲルスに出会いました。

エンゲルスと『共産党宣言』をだしました。
マルクス主義(共産主義)は、土地や工場などの生産手段を共有にして、階級による差別をなくす理想社会をめざします。

ロンドンに亡命し、資本主義社会の研究をつづけました。『資本論』を書きました。

エンゲルスはドイツの織物工場主の家に生まれました。マルクスを終生経済的に援助しました。

佐藤優の資本論。マルクスの資本論  【5+】

名言
「すべてを疑え」

・・・・・・・・・・・

Karl Marx is the founder and revolutionary of Marxism.
He was born in Germany as a child of a Jewish lawyer.
In 1843 he came across to Engels, his lifelong friends in Paris.
He published with  Engels  "Communist Party Declaration".

Marxism (Communism) aims to be an ideal society that shares production methods such as land and factories and eliminates discrimination by class.

Exiled to London, he continued the study of capitalist society.
H wrote " Capital: Critique of Political Economy".

Engels was born in the house of a German textile factory owner.
He assisted Marx lifelong.

0 件のコメント: